۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

کشـتی پرچـم در اهتـزاز مقـاومت ایران بی تـوقف بردریـای سـنگ مـی رانـد



رحمان کریمی



اگر با دیدی سیاسی و ژرفانگر به شرایط سیاسی حاکم برجهان و به ویژه منطقه غنی وژئوپلتیک خاورمیانه بنگریم ، عنوان این نوشتار عاری از مبالغه است . کشتی مقاومت سرفرازایران دیگر بردریای توفانی نمی راند بل بردریای سنگ و صخره های سخت . به گمان این نگارنده دردنیای امروز ، ناخدایی چنین کشتی یی از عهده کس برنمی آید مگر یک ایرانی مجاهد خلق راستین ، با یارانی صدیق و شجاع و جان برکف وپایبند ارزش های ملی انسانی و ایمانی . چرا کشتی مقاومت بردریای سنگ می راند ؟ دلایل درحوزه ملی ، منطقه یی و بین المللی متعدد است اما عمده ترین آنکه دولت های ذی مدخل غرب درچنگال اختاپوسی سرمایه جهانی که لباس و سلاح « نظم نوین » برتن و دست دارد ، چنان به خرسندی و خوشحالی و میمنت مقام و مسند ؛ مشغول و مشعوف شده اند که روزبه روز با شیفتگی و شیدایی عارفانه یی تعهد و مسئولیت خود را درقبال رعایت ودفاع از حقوق بشر وقراردادها و میثاق های به امضا رسیده مبتنی براصول سازمان ملل متحد نه درحرف که درعمل فریاد می زنند ! . آری ، کشتی مقاومت ایران بی توقف بردریای سنگ و صخره می راند زیرا سرمایه جهانی هرچه بیشتر می بلعد تا حد سوء هاضمه ، بیشتر و بیشتر شکمباره و حریص و کوردل و بی پرنسیب و مظلوم گدازتر می شود ؛ به حدی که به ملل خودی ها هم رحم نمی کند . این صفت شاخص سرمایه برمی گردد به منشاء و تاریخچه پر افتخار استعمار و استعمارگران متمدن .



هم اکنون سرمایه جهانی که نام تازه اش نظم نوین است ، دچار یک دل پیچه سخت شده که دوایش پیش عطارهای سنتی منطقه خودمان می باشد . آن دوا ، جوشانده گرمی ست که از ترکیب نفت و گاز و ماتریال های معدنی و بازار پرمصرف بی قاعده دریک قوری بزرگ ژئوپلتیکی ساخته شده باشد . بیمار پرخور مورد نظر درهیچ جای دنیا به چنان نسخه شفابخشی دست نخواهد یافت . این هم از نیت پاک و صاف وصادق اعاظم جهان سرمایه است که در مناطق پربرکت و استراتژیکی حوزه خاورمیانه ، طبّاخان هم آشپزباشی هستند وهم داروخانه چی . خاورمیانه سفره یی ست گسترده پراز انواع اشربه واغذیه گوارای دست اول برای مولتی میلیاردرهای سیاستگزار جهان فانی و نیز داروخانه مجهزی که لنگه اش درهیچ جا پیدا نخواهد شد .



طراحان نابغه و سخت بشردوست و خواهان آزادی و دموکراسی « نظم نوین جهانی » که با ریگانیسم فعال و تیزپای شد ، به این نتیجه رسیده اند که درخاورمیانه زرخیز ، باید به جان صاحبان انبارهای پر و رستوران ها و آشپزخانه های فرد اعلا ؛ ترس و وحشت انداخت تا از مرحله رقابت مسالمت آمیز به فاز مقابله و چاره جویی برآیند . هرخرمنی به مترسکی نیاز دارد . خاورمیانه هم محتاج یک لولوی جدی ست که آن را دستکم نگیرند و بیافتند به دادن ذخایر ارزان و خریدن سلاح برای دفاع از خود . جنگ زیر عنوان مردم فریب برقراری صلح و دموکراسی دراین رهگذر بهترین پروژه است . چنین است که نظم نوین جهانی با دوپای دونده و دوبال گسترده مسلح برای پیاده کردن صلح و دموکراسی به اشغال عراق می آید . مانع اصلی صلح و دموکراسی یک سدّ است که باید آن را از پیش پای ام القرای مصلح منطقه یعنی نظام بنیادگرای ولایت فقیه درایران برداشت تا آن دموکرات های صلح خواه و مسالمت جوی وارد عراق شوند و امنیت و آسایش وآزادی در وجب به وجب سرزمین عراق بپراکنند . جالب اینکه نخستین انتخابات شتابزده درعراق بعد از اشغال ، درشرایطی به انجام می رسد که نه تنها توده مردم بلکه فرهیختگان و روشنفکران عراقی هم درگیچی و سردرگمی بسرمی برند و فاقد هرگونه تشکل و سازماندهی . به همت و رهنمودهای اشرف قهرمان بود که ضد بنیادگرایان به تشکل روی آوردند و البته این گناه کوچکی نیست که نظم نوین جهانی همچون خامنه یی دموکرات و سخت صلح خواه بتواند از سرآن بی مجازات بگذرد . درشرایطی انتخابات را راه انداختند که درهر گوشه بغداد و عراق بمب های پرتلفات به هوا می رفت ، درشرایطی که مزدوران و عاملان مستقیم ام القرای صلح و دوستی در تهران ، ترور وقتل عام های بیشمار می کردند که گذشته از اساتید دانشگاه و معلمان وحقوقدانان و روزنامه نگاران مترقی و نیز سران عشایر ضد بنیادگرایی حتا از سر سلمانی های ریش تراش هم نمی گذشتند . در شرایطی انتخابات را سرهم بندی کردند که اهل تسنن دریک اشتباه محاسبه آن را تحریم کرده بودند . بچه مکتبی های سیاسی هم به راحتی می دانستند که برنده چنان انتخاباتی چه کسانی خواهند بود . همان کسانی که سال ها زیر سایه حمایت مالی و لجستیکی و سیاسی رژیم ولایت مطلقه فقیه درایران پرورش وپروار شده بودند ودارای تشکیلات و مجلس اعلا ! . مضافاً برآنکه روباه پیر استعمار که سال های متمادی عراق را درقبضه استعماری خود داشت می دانست که آن سرزمین از قدیم الایام دارای کارخانه های آیت الله سازی در نجف وکربلا و خانقین و سامره و کاظمین می باشد با توجه به اکثریت داشتن شیعیان در آن کشور . پس بیهوده نیست که یکی از مهمترین سخنگویان سیاسی « نظم نوین جهانی » بعد از آنکه ملیجک خونخوار خامنه یی جلاد با تقلب و جنایات موحش تا هتک نوامیس دختران و پسران دربند ، سرکار می آید ، درباره او به تأکید می گوید : « احمدی نژاد یک واقعیت است وتقلب انتخاباتی مربوط به مردم ایران است » !! . بله ، دراخلاق و فرهنگ نظم نوین ، ملت ها و بخصوص ملت ایران واقعیت ندارند و نباید به حسابشان آورد . چرا ؟ چون آشپزباشی که داروخانه چی هم هست ، کارصد جلاد ازاو برمی آید وبه راحتی با کشت و کشتارو تجاوز دهان ملت را قیراندود خواهد کرد .



مقاومت ایران به منزله نیروی پیشتاز این ملت پیوسته سرکوب شده ودوباره بپاخاسته ، خلاف این فرضیه و خواب پنبه دانه را به اثبات رسانده است . پایداری واقعاً بی نظیرسلحشوران بی سلاح شیرانشهراشرف قهرمان دربرابر یورش ایلغاری ارتش وپلیس مالکی دست نشانده ، به جهانیان نشان داد که بازی با دم شیر آنطور که نوابغ پنداشته اند ؛ آسان نیست گیرم که با حمایت و به تأیید « نظم نوین جهانی » رسیده باشد . هنوز تا سحر ساعت ها درپیش است و مردم ایران نه درخواب که بیدار بیدارند . اگر سرکوب بی حد ومرز ، خیابان ها را خاموش کرده است اما انقلاب اینترنتی بی وقفه تشت رسوایی وفضاحت نظام پوسیده ولایت فقیه را برپشت هربام به صدا درمی آورد با این پیام روشن و قاطع که قیام همچنان مصمم تر درراه است .

با عنایت به مسایل ذکرشده ، باید با غرور و سربلندی قبول کرد که کشتی مقاومت سرفراز ایران زمین بی وقفه نه بر دریای توفانی که بر دریای سنگ ، با پیروزی می راند .


0 نظرات: