۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

دوبــا ره کســـــوف خـورشــــــیدان

رحمان کریمی


فراتراز حرف و ادعاهای دروغین صاحبان قدرت جهانی ، ساده لوحانه است که

فجایع رخداده درتهران یا بغداد یا ... فقط در خامنه یی و مالکی ببینیم . قاتلان

اصلی همانا سرمایه داری بزرگ بین المللی ست که چهره کثیف و ضد بشری

خود را پشت نقاب سیاستمداران عوامفریب دروغگوی دودوزه باز پنهان کرده

است . دیروز دوجوان دیگر بدست این جنایتکاران داخلی و بین المللی به دار

آویخته شدند .


دوبــا ره کســـــوف خـورشــــــیدان



این بغض که تازه نیست

این داغ که نخستین .

راه گم کرده کاروان بغض ها

از گلوگاه فریادها

تا مغز استخوان .


چگونه می توان

هر فاجعه را شعرکرد یا تاریخ

هنگام که کلمات را ارزان ترین کالا کردند

در مکاره بازار شیادان و جلادان حرفه یی .


سال های سیاه ما را با سرانگشتان دست

شماره مکنید

که به قرن ها می رسد این حکایت تلخ .

خدای را

میهن من همان گربه ملوسی ست که به آسانی

به دامن هر بی رحم فروشنده دوره گردی می نشیند

یا :

سرزمین شیران و پلنگان به قفس نشسته یی ست

در انتظار صبح تیرباران ها و عصر به دارآویختن ها ؟


خدای را

هرگز تورا چونان امپراتوران و فقیهان مادون امپراتوران

سجده نکردم و نخواهم کرد

چرا که در جستجوی قرون واعصارم ، دیدم

پدرانم که خائف ترین و نمازگزارترین بودند

جز پای پرنقش ونگار ابلیسان

حتا گلیم پاره یی زیرپایشان نماند .


صدایم مکن امروز ای دوست ، ای همدرد !

که یکپارچه آتشم در یخبندان

یکپارچه لجه های خون در مسیل ایران .

من کافرم ، من ملحد

من منافقم ، من مجاهد

من ایرانم برچوبه های دار

من بازارم پر از مصرف

من نفتم ، طلای سیاه

من حراجم برسر هربازار

من عزیزم ، محترمم ، با تمدنم ، با فرهنگ

اما فقط برسر زبان .


صدایم مکن ای حریف موافق به پیاله یی دیگر

پیاله یی دیگر مرا پاک خـُل خواهد کرد

می افتم به هق هق گریه یی که نگو .

بریز ،

اما بریز روی دایره

آبروی این بی آبرویان را

بریز و نترس .


بیست وهشتم ژانویه 2010


0 نظرات: