۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

سنگ صــبور یعنی اشـــرف ، یعنی مقــاومت ، مقــاومت

رحمان کریمی

پلنگ نبودم

که با چند خیز خیزابی

برقله بنشینم

به شکار ماه عقربی .


عقرب زده یی بودم

درپی درمان خورشیدی .

صبور نبودم

بی تاب و بی قرار روزگار خویش

سرنهاده برشانهٌ نحیف روح درفریادم .

این « من » فقط یکی نبود

بسیار بودند بی کردارتراز زمانه

از پریشانیان راهجوی ره نیاب .


از چین چین پژمردگی های خویشتن برآمدم

تا درهلهله یی نعره وار آفتاب را بگویم:

مادرت خورشید که تورا از ما مضایقه نکرد

پس چرا چنین بی رحم خفته یی ؟

غرورم از رمانس خود و نیهلیست های رمانتیک وقت

زخمین شد .


پای آهوان را به عاریه برگرفتم

دشت ها را درنوردیدم

حقیر فراز تپه ها را جستجو کردم

دفینه های میترایی را نیز آری .

خروش خشم را خدنگی کردم به جانب خورشید

که ای همیشه تورا روشن راه

مرا نیز چراغی باید در تیره ساران این شب دراز

چگونه این قیرگون غول عمرش از نوح افزون را

می توان از پای انداخت ؟

دریغا

میان من تا خورشید چقدرفاصله بود

چقدر حوصله می خواست .


از خوابگاه سرد و خاموش آفتاب

شایق و شقایق جان و پا رنجور

رفتم به سرای « ایوب »

تا بیاموزم بلکه رسم صبوری را

او به گورستان تاریخ ، شگفتا چه غریب

بی حوصلگی ها می کرد .

رفتم میان قصه های کودکی که یاد باد ، یاد

به جستجوی سنگ صبور صابران

او هم شکسته بود و درفریاد های بی صبری .

پرسیدم : چگونه شکستی به روزگاران در صبر ؟

گفت : نشکستم مگر به صبر رسولان این زمان

دیگر چه جای من ؟

پرسیدمش که ها باشند آن صابران ؟

گفت : اشرفیان بی بدیل

یعنی مجاهدین خلق

یعنی :

مقاومت

مقاومت

مقاومت .



27 فوریه 2010


2 نظرات:

ناشناس گفت...

استاد رحمان کریمی عزیز!

با درود فروان بر شما، ستاره پرفروغ آسمان خونبار مقاومت سرفراز ایران!
ماهم چون شما بیقرار روزگار خویشیم!
افتخار من وما همرایی با شما ودیگر بیشماران پویندگاه راه آزادی است.
به یقین این سربداران راه آزادی ، اشرف قهرمان، پیشگام تر از ایوب وفداکارتر از ابراهیمند.
چقدر خوشحالم که با توصیف بی بدیلتان از اشرف ، این بزرگترین گوهر یگانه زمان ، شکوه وصلابت این پاکان باقلم زیبایتان به تصویری جاودانه می کشانید.

با تشکر از زهره عزیز به خاطر انتخاب همیشه زیبایان در مورد مطالب وتوجه خاص به شیر زنان وکوهمردان اشرفی
دوستارانتان در کرمانشاه
سوسن / عاطفه / مادر عطیه
,ودیگر یاران

ناشناس گفت...

درود بر آقای کریمی شاعر و نویسنده حامی شهر اشرف و قیام بزرگ خلق علیه حکومت وحشت و ترور و کشتار ولایت فقیه و با آرزوی سلامتی برای ایشان و خانم محسنی پور گرامی مسئول سایت زیبای مهر ایران. ب. بهبهانی اصل